Cameron Highlands en strand - Reisverslag uit Kampung Teluk Nipah, Maleisië van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu Cameron Highlands en strand - Reisverslag uit Kampung Teluk Nipah, Maleisië van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands en strand

Blijf op de hoogte en volg Erwin

15 Maart 2017 | Maleisië, Kampung Teluk Nipah

Penang heb ik inmiddels verlaten. Met de bus naar Cameron Highlands (ongeveer 5 uur 30 min). Ik was hier met een reisgenoot al eens geweest. Mijn verblijf was verrassend genoeg in dezelfde accommodatie. Dit keer met eigen douche. Ik heb gelijk een excursie geboekt voor de volgende dag. Het eten is hier erg op de toeristen gericht. Dus ook hamburgers. Ik koos voor rijst met kip. Wat verder opvalt in vergelijking met 5 jaar geleden is dat er geen Britse theecafes meer zijn. Dat had wel zijn charme. De volgende dag op pad met een 4 wheel drive jeep. De andere toeristen waar ik goed mee kon opschieten kwamen uit Canada, Letland, Duitsland en zelfs een meisje uit Nederland. We gingen naar 2000 meter hoogte om de prachtige theeplantages te bewonderen. Er wordt hard gewerkt, maar er wordt nauwelijks aan verdiend.

Onze volgende stop was op het hoogste punt van de Cameron Highlands 2036 meter. Op een ijzeren toren hadden we een mooi uitzicht.

Vervolgens liepen we naar het mosbos. Erg mooie planten, zoals de orchidee, gezien. Na een aantal beklimmingen gingen we verder naar de volgende stop.

We stopten bij een vlinder/insectentuin. Vlinders en planten waren zeker de moeite waard. Echter konijnen in de brandende zon in een kooi vond ik echt niet kunnen.

Tenslotte zijn we naar een aardbeienkwekerij geweest. Daar heb ik genoten van aardbeiensap.
Al met al een leuke en afwisselende excursie. Voor ?14,50 echt goedkoop.

De volgende dag was het tijd voor een busreis naar het eilandje Pangkor via Ipoh. De bus vertrok om 09:00 uur en ik was om 16:00 uur op de plaats van bestemming.

Echt even wennen de rust die hier heerst. Een geldautomaat is hier niet, maar wel bij de veerboot op 30 minuten afstand. Gelukkig heb ik nog genoeg contant. Na de heerlijke BBQ vis te hebben gegeten, genoten van de zonsondergang. Een Belgische man sprak mij aan en we hebben leuk gekletst met een biertje. Het kwam er op neer dat hij zich niet meer thuis voelde in Belgie. Hij was nu min of meer zwerver.

Onderweg naar hotel kon ik even de weg in het donker niet vinden. Er kwamen wat honden snuffelen, maar gelukkig waren deze niet agressief.
De volgende dag wilde ik eigenlijk gaan douchen, maar er was geen water. Nu vroeg ik aan de eigenaresse een taxi voor morgen. Ze vertelde ondertussen dat de waterleiding naar het vaste land gesprongen was. Ze bood aan om in ander appartement te douchen.

Wat verrassend is dat ik neushorenvogels en aapjes heb gezien.

Ondertussen op het strand aan het genieten. Ik merk wel dat ik geen strand ganger ben. Even een stuk lopen in het water zeker zo leuk.

Morgen onderweg naar Malakka. De dagen gaan nu snel.

Groetjes vanaf strand Teluk Nipah.

• 18 Maart 2017 - 20:01

Ans:

Wat een mooie foto's en wat een reis, is een hele ervaring, die foto met de groene rotsen schitterend en wat zijn die kleine zand?knikkertjes op het strand