Floating markets en onontdekte parken in Bangkok - Reisverslag uit Ban Bang Kachao, Thailand van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu Floating markets en onontdekte parken in Bangkok - Reisverslag uit Ban Bang Kachao, Thailand van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Floating markets en onontdekte parken in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Erwin

05 Maart 2017 | Thailand, Ban Bang Kachao

Gisteren hebben we heerlijk gelopen en gefietst. Even wennen aan de warmte. We vertrokken om 09:00 uur en dat scheelde zeker. Onze eerste stop was bij Tesco (groot warenhuis) en daar aten we voor maar 50 Baht omgerekend ?1,40 een noedelsoep die een goed begin van de dag was.

Daarna zijn we verder gelopen naar Bang Na Nok pier. Onderweg kwam ik een gezellig vintage koffietentje tegen. Hier dronken we koude frappe cappuccino. Vervolgens zijn we vanaf de pier met de pont gegaan. Een heel andere kijk op het drukke en milieuvervuilende Bangkok.

Aan de overkant aangekomen hebben we 2 fietsen gehuurd. Met behulp van de plattegrond en de online map van Casper kom je een heel eind. Fietspaden tussen de natuur en kanaaltjes, maar ook op de hoofdweg. Het was overigens niet druk qua auto,s.

Onze 2 bestemmingen waren floating market en Sri Nakhon Khuen Khan park. Op de markt die trouwens niet op het water drijft, maar op palen in het water staat is van alles te koop van korte broeken tot parfum. Eten ontbreekt zeker ook niet.

Na dit bezoek fietsten we naar het park.
Hier op een loopbrug gelopen, maar ook genoten van het uitzicht in de toren.gr

Onderweg nog geluncht met ei en kip.

Bij het inleveren van de fietsen kregen we nog water en een verfrissingsdoekje. Een leuke verrassing. Al met al een leuke dag!

@ Wat mij opvalt is dat er veel meer koffietentjes in Bangkok zijn in vergelijking met 6 jaar geleden

@ Uit eten is altijd vers en goedkoop. Meestal ben je ?1,25 kwijt. In een restaurantje met een terras is dit meestal ?2,50

@ Broodeters kunnen alleen aan wit brood komen. Dat is vaak zoet.

• 05 Maart 2017 - 19:26

Ans:

Erg leuk om te lezen Erwin, hoop op meer verhalen en.... foto's
    Veel plezier daar :-)

• 05 Maart 2017 - 19:33

Mirjam:

Wat een leuk idee. Ik ga je volgen. Wat een leuke foto's
    Veel plezier en geniet.
    Mirjam

• 10 Maart 2017 - 22:20

Ellen:

Leuk Erwin! Je ziet je collega s volgen je :)