Afscheid Bangkok en welkom Penang - Reisverslag uit Bagan Serai, Maleisië van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu Afscheid Bangkok en welkom Penang - Reisverslag uit Bagan Serai, Maleisië van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Afscheid Bangkok en welkom Penang

Blijf op de hoogte en volg Erwin

09 Maart 2017 | Maleisië, Bagan Serai

De dagen in Bangkok zijn omgevlogen. Gisteren vertrok ik vanaf t kleinere vliegveld Don Muang naar Penang Maleisiě. Alles ging lekker snel en dat geldt ook voor de douane. Hoe anders is dat op Bangkok Suvarnabhumi International. Trek gerust 1 uur uit om te wachten in de rij.

James Thompson museum Bangkok / dinsdag 7 maart 2017

Ik kwam dit museum tegen op Tripadvisor. Samen met Casper er naar toe gegaan. Een echte verrassing was het zijde te zien spinnen. Alle draden komen tezamen uit een groot aantal cocons van de rupsen. Al met al fascinerend. De man die het deed had veel geduld en vond de eentonigheid van het werk niet erg. Daarna een rondleiding door de woonvertrekken gedaan. De heer Thompson had een voorliefde voor Thailand met oog voor detail. De Bhoedha beelden die er staan zijn gebroken. Dat vond hij niet erg, omdat hij geen Bhoedhist was. Echter voor de Bhoedhisten zou dit ongeluk opleveren. Uiteindelijk is hij vermist geraakt in de Cameron Highlands van Maleisie. Al met al mysterieus!
Op de terugweg zijn we met een gratis bus gegaan. Deze rijden eens in de zo veel tijd op ons traject naar huis. Een project ter bevordering van reizen voor arme mensen.

George Town / 8 maart + 9 maart 2017

De eerste kennismaking is achter de rug. Het is hier minder warm zo'n 31 graden dan in Bangkok. Verder is t voor mij even zoeken. Net een doolhof straten lopen met bochten. Gelukkig een plattegrond en hulp van plaatselijke bevolking. Het oude centrum is erg leuk vanwege de mix van Chinese tempels, moskeeën maar ook Indiase sferen (vooral eettentjes).

Leuke gesprekken gehad met o.a. oude Indiase man. Hij had geen goed woord over voor de Maleisische regering. De economie gaat slechter hier.

Het eten is afwisselend van vis met gembersaus tot Indiase kip tandoori met knoflookbrood en mango lassidrank. Een feestje om echt te genieten.

Morgen staat Penang Hill / Bukit Bendera een heuvel van 800 meter op het programma. Ik verveel mij in ieder geval niet.

Zonnige groet,
Erwin

• 10 Maart 2017 - 22:26

Ellen:

heerlijk klinkt dat eten , en leuk dat je zo geniet!
    Zou wat voor Ans zijn , zo n trip.
    Groetjes Ellen

Ans:

Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt, lekker eten en praten met de bevolking,

• 14 Maart 2017 - 18:44

Ans:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOwas een beetje ongeduldig dacht dat het niet lukte