Hanoi en z'n hectiek - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu Hanoi en z'n hectiek - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Hanoi en z'n hectiek

Door: eamigos1979

Blijf op de hoogte en volg Erwin

08 Januari 2011 | Vietnam, Hanoi

Gisterenavond hebben we dus "hete pot" gegeten. Eigenlijk moesten we het zelf doen, maar het meisje van het restaurant deed allerlei vis en groenten (o.a. paksoi) in de fondue. Alles lekker vers en het was al met al erg gezellig. Daarna zijn we naar de nachtmarkt geweest. Vele mensen en snuisterijen (dikke truien, sjaals) Ja, wie had dat gedacht dat Azië zo koud kon zijn.

Vanochtend, zaterdag 8 januari 2011, was ons plan om na de bananenpannenkoeken op weg te gaan naar het treinstation. Onderweg kwamen we stalletjes tegen met vissen, vogels, maar ook rouwkransen. Heel chaotisch en ondertussen ook steeds meer vertrouwd. Het oversteken van een straat is hier best een karwei. Al doende leert men, want je steekt over en iedereen krioelt om je heen. Niet te veel om je heen kijken dus!
Het treinstation hebben wij gelaten voor het is en hebben toen in het oude gedeelte een erg gezellige markt bezocht en gezworven door de vele straten.

Omstreeks het middaguur zijn we een hotel binnengelopen om te bekijken of we naar Sapa (300 km ten noord westen van Hanoi) konden gaan.

Na wikken en wegen hebben we gekozen om daar morgen naar toe te gaan. Heel veel zin in om de bergen in te gaan, te reizen met trein en te trekken door de dorpen...weg uit de hectiek. In ons hotel boden ze deze excursie ook aan, maar eerlijk gezegd sprak ons dat totaal niet aan. Het meisje is ons te dominant. Iedere dag begint ze erover en dat hoeft nu ook weer niet...hoe aardig ook bedoeld.

Wist je dat?
- Hanoi barst van de cafés (met lekkere koffie en ijsthee, voor 10.000 dong (minder dan 0.50 eurocent!). Dit hebben de Fransen meegenomen.

- Hanoi nog de echte fietsriksjas heeft
-Mensen er veel doen om je te helpen al lijkt het soms wat opdringerig, doordat ze je weleens achtervolgen.
-De Engelse taal niet de tweede taal is. Soms bestel je weleens wat en krijg je meer of anders dan je van tevoren dacht.
- Al het eten van het land is. Vers dus en met vele kruiden, zoals koriander, maar ook verse loempia's met vis en koriander.

Hoe is het ondertussen in NL met het weer en zo?

Leuk weekend en tot later,
Erwin.

P.s. de foto's komen hier binnenkort te staan.

• 08 Januari 2011 - 14:58

Annemarie Roozeboom:

Hi Erwin! Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Als ik het zo lees...krijg ik gelijk heel veel zin om ook te gaan! Ik kan me voorstellen dat je de hectiek snel zat wordt...en bergen en dorpen wil gaan verkennen! Geniet ervan! En ik blijf je reisverslagen volgen! Groetjes, Annemarie

• 08 Januari 2011 - 20:51

Ton En Marieke:

Leuk begin van jouw reis.
    We gaan je verder volgen.
    In Nederland niet koud meer maar erg veel regen ( is ook niet alles ).

Erwin geniet er van en veel succes