Van Hoi An naar het zonnige zuiden - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu Van Hoi An naar het zonnige zuiden - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Van Hoi An naar het zonnige zuiden

Door: eamigos1979

Blijf op de hoogte en volg Erwin

21 Januari 2011 | Vietnam, Nha Trang

In Hoi An hebben we op de laatste avond nog de gezellige kaarsjesavond meegemaakt. Alle straatverlichting was uit en met al die lampionnen schitterend!
De volgende dag zijn we met de taxi naar het station van Danang gebracht. Daar aangekomen hebben we nog wat inkopen voor in de trein gedaan, want we hadden 10 uur voor de boeg. Het instappen was even een gedoe, omdat er al mensen op onze plaatsen zaten. Onderweg een mooi uitzicht op de rijstvelden. Uiteindelijk kwamen we om half negen 's avonds aan in Nha Trang. We hadden al een hotelletje geregeld. Deze was vlakbij de boulevard. Wat een verschil met Hoi An. Hier torenhoge flats en niet echt een gezellige sfeer. Voordat we gingen slapen zijn we nog even een aardbeienshake wezen drinken. Dit is zeker een aanrader als jullie ook naar Vietnam komen. Alles vers en voor het geld hoef je het niet te laten, rond de 1 euro.
De volgende dag hebben we langs het strand gelopen en zochten we naar een leuk strandtentje. Helaas dat is hier niet te vinden. Uiteindelijk bij een cafeetje terechtgekomen. Het kopje koffie was een slap aftreksel (filter dat niet doorliep) en toen we dat hebben gezegd tegen het meisje kregen we koude koffie?! Kortom wij waren niet tevreden en wilden de koffie niet betalen. Onze mening dat dit geen koffie is werd door de eigenaar niet beaamd. Kortom de volle mep betaald en even chagrijnig weer weggelopen. We konden er achteraf wel om lachen.
Vervolgens gingen we met de taxi (wat een luxe hè...tja het kost hier echt een schijntje!) naar Thap Ba. Het modderbad was echt genieten. Eerst werd er moddermengsel in gedaan. Volgens mij zat er ook eucalyptus door heen. Vervolgens kon je daar een klein half uurtje van genieten. Daarna ging je onder de warme douche en in een mineraalbad. Als laatste dachten we af te koelen. Echter het zwembad was erg warm rond 38 graden. Een leuke belevenis. 's Avonds hebben we pizza gegeten, want soms ben je de rijst wel even zat.
De volgende dag gingen we met de "sleeperbus" onderweg naar onze strandbestemming Phan Tiet.
Heel leuk om vanuit de bus de vergezichten te zien. Mooie groene heuvels, rijstvelden en wegwerkzaamheden.

Vietnam is duidelijk een land in ontwikkeling. Alleen gaat het veel langzamer dan bij ons in Nederland. Verder viel op dat naast de weg ontzettend veel afval ligt. Zo'n groen land en dan dit. Best vreemd eigenlijk.

Onderweg stopten we in Mui Ne en dat was na 4,5 uur. Daarna zouden wij naar Phan Tiet gaan. Wij hadden verwacht dat de buschauffeur wel een seintje zou geven, maar dit kwam niet. Aan mijn water voelde ik dat we niet goed gingen. Dit was ook het geval en dus stonden we in de middle of nowhere in Phan Tiet...Geen strand te bekennen. Bij de bushalte stond meteen een taxi en die kon ons wel verder brengen. Bij het strand aangekomen, zagen we een hotel. De kamer zag er heel behoorlijk uit. Echter toen Chris zei om op het strand te kijken, viel ons dat ontzettend tegen. Foutje bedankt. Hier wilden we onze stranddagen zeker niet doorbrengen. Uiteindelijk zijn we met de scooter naar Mui Ne gebracht. Wat een verademing. Leuk smal strand en ook nog wat zon.
Prima uit te houden hier. Morgen gaan we met de jeep naar de witte en rode duinen.

Groet en al het beste,
Erwin.

• 21 Januari 2011 - 22:39

Wim.:

Hallo Erwin,

Toch aangemodderd he,en dat na een slap kopje koffie.Leuke milkshake aanrader bedankt,geniet van het langzame land met zn witte en rode duinen het is hier druk genoeg,ben benieuwd naar je volgende verslag. Groet.