Naar Sapa... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu Naar Sapa... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Naar Sapa...

Door: eamigos1979

Blijf op de hoogte en volg Erwin

11 Januari 2011 | Vietnam, Hanoi

We werden bij het Pacific Hotel in Hanoi opgehaald. Twee minuten later waren we al bij het station. Daar werden we verdeeld over de treinen. We vertrokken om 20.45 voor de 8 uur durende treinrit. We zaten eerst met een Canadese jongen, die stage in Vietnam liep. Later kwam er een Vietnamese man bij. Waar kwam hij vandaan? Tja hier in Vietnam is alles mogelijk. Plannen zoals in Nederland gebeurd hier op een totaal anderen manier. Ook al versta je elkaar hier nauwelijks ze helpen je hier altijd (soms ook sturen je naar de verkeerde kant). Gastvrijheid staat hier op een hoog peil.
's Ochtends vroeg om 5 uur kwamen we aan in Lao Cai. Hier stond een man van het hotel ons op te wachten. Nadat ook de tweede trein was gearriveerd, konden we op weg. Onderweg stopten we diverse keren om dorpelingen en ook nog om te tanken. Uiteindelijk kwamen we om half acht aan in het Summit Sapa hotel. Lekker onder een warme douche en genoten van een ontbijtje... Daarna gingen we met een Hmong (bergvolk) gids op weg naar een dorpje. De weg was modderig en het weer mistig. Dat wij niet de enige waren, kwamen we al gauw achter. Onderweg werden we door kinderen aangesproken waar we vandaan kwamen hoe oud we waren, maar ook of we prullaria wilden kopen...Gelukkig konden we onderweg mooie foto's maken. Met helder weer kan je hier de hoogste berg 3143m Fansipan zien, maar vandaag dus niet. Toen we uit het dorpje liepen, mochten we zelf ons tempo bepalen. Het ging behoorlijk steil en het weer werd er niet beter op. Al met al een mooie tocht. 's Middags hebben we nog heerlijke cappuccino en een gebakje gegeten. We vroegen of het binnen warm was en de ober zei ja. Wat viel dat tegen, want centrale verwarming kennen ze hier niet. 's Avonds hebben we lekkere vis en kip gegeten. Het hotel is prima. Ondertussen hebben we nog Belgische mensen gesproken over hun belevenissen. Altijd handig!

Onder de elektrische deken viel ik in slaap. Op naar de tweede dag in Sapa, voordat we weer met de trein naar Hanoi gaan.

Onze planning is om naar Halong Bay (georganiseerd) te gaan en daarna met de trein naar Hue.

Een groet uit het noorden van Vietnam,
Erwin.

• 12 Januari 2011 - 19:52

Marieke:

Leuk in de trein denk ik ,wij hebben in de trein op Java geslapen en vonden dat ook leuk.
    Jullie hebben al veel gedaan en gezien, nog veel plezier

• 12 Januari 2011 - 19:53

Marieke:

Ik zoeken naar de foto s , hopelijk komen ze nog

• 14 Januari 2011 - 15:53

Erwin:

Echt slapen in de trein is hier niet bij, want de machinist trapt pas op het laatst op het rem. Dit leidt wel tot komische reacties van iedereen in de coupé.

Een indruk van de vakantie zie je nu bij de reisverhalen staan.

Groet en al het beste,
    Erwin.

• 15 Januari 2011 - 11:10

Wim :

Het reisverslag leest als een spannend boek, interesant en boeiend,nog veel avontuurlijke indrukken gewenst.