Indrukwekkend Phnom Penh...3x is scheepsrecht - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu Indrukwekkend Phnom Penh...3x is scheepsrecht - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend Phnom Penh...3x is scheepsrecht

Door: eamigos1979

Blijf op de hoogte en volg Erwin

28 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Inmiddels is het weekend al weer voorbij. Ik heb vorige week dinsdag een busticket gekocht. Echter met een verkeerde datum van 24 november (ik had aangegeven op zaterdag te willen reizen). Dit hebben ze wel 4 keer veranderd, zodat ik dacht dat het uiteindelijk wel goed zat. Niet dus...de bus stond er afgelopen donderdag. Ik stond even raar te kijken. 's Avonds ben ik naar het reisbureau gegaan. Ik werd even kribbig toen ze mij voor 100% verantwoordelijk hielden. Ik kon v00r 2.50 dollar meer datum wijzigen. Dit heb ik niet gedaan...geen geloof er meer in. Daarna naar ander reisbureau gegaan. Hier voor 8 dollar minibus geregeld...7 uur in de ochtend vertrek. Dit ging wederom mis. Geen minibus te bekennen. Wat blijkt ze hadden mij zonder weten omgeboekt naar 13.30 uur. Daar had ik geen zin in. Uiteindelijk ging ik om 08.00 uur met de minibus onderweg naar Phnom Penh. Met maar 1 stop en een heerlijke cappuccino was ik rond 14.00 uur op de hotelkamer. Leuk straatje op loopafstand van de boulevard. Vissers en pendelboten en zonnende toeristen in de namiddag. Echt even genieten. Daarna nog een tempel bezocht.
Zondag ging ik met de tuk tuk naar de Killing Fields (ongeveer 15 km ten zuidwesten van PP) en S21 de voormalige gevangenis. Echt indrukwekkend en bizar. In de 14 verdiepingen tellende Stoupa liggen schedels van kinderen (20) en ook ouderen. Maar liefst 8900 mensen hebben het hier niet overleefd.
De foto's in de gevangenis S21 van de naakte en gemartelde Khmer mensen kon ik niet te lang zien. Ik werd er stil van. Dit zijn de zwartste bladzijdes van Cambodja. Gelukkig is er nu veel veranderd, maar het verleden wordt hier zeker niet ontkent of rooskleuriger voorgedaan. Mensen praten er zelfs met mij open over. Zo bijzonder. Na een 6 uur durende busrit ben ik nu weer terug in Siem Reap. Op naar dinsdag want dan gaan we hardlopen...het zal mij benieuwen.

Groeten,
Erwin.


Ps foto's van Phnom Penh komen er nog aan!
Ook dit is Cambodja...heel flexibel en verrassend!

  • 30 November 2011 - 07:04

    Marrie:

    Hoi Erwin, echt heel indrukwekkend wat jij meemaakt! Vooral Phnom Penh

  • 30 November 2011 - 07:11

    Marrie:

    vervolg:Ben heel benieuwd hoe het verblijf bij de mensen thuis was,hoe zij zich weer opgewerkt hebben na deze ellende! Nog veel succes en geniet er van! Marrie

  • 02 December 2011 - 10:36

    Wim:

    Hallo Erwin,

    Een avontuurlijk verslag met een bizarre beleving.Je hebt gelukkig ook genoten van de tempel e.d. Voortaan een ov kaart kopen. groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 98920

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 23 Maart 2017

Maleisie 2017

10 November 2011 - 11 December 2011

Cambodja...sportles geven aan kinderen

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

Vietnam

10 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

Lissabon en Porto

Landen bezocht: