Wat vliegt de tijd... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu Wat vliegt de tijd... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Wat vliegt de tijd...

Door: eamigos1979

Blijf op de hoogte en volg Erwin

24 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal in Nederland en natuurlijk ook in Cambodja,

In Nederland is het aardig koud zo te lezen en ook nog met die mist. Bedankt voor jullie leuke reacties. Ik zal aankomende week weer foto's en dit keer ook filmpjes plaatsen.
Hier doet de temperatuur een stapje terug (eerst 32/33 graden nu rond 30 graden). Heerlijk en zeker tijdens de sportlessen. Ik was de eerste keer rond mijn nek aardig rood. Het is een uitdaging om iedereen de test te laten doen. Afgelopen week heb ik een balanstest in de vorm van een parcours gedaan. Eerst voorgedaan en dat was soms ook lachen geblazen. Ook ik heb niet altijd balans. Ze vonden het zeker ook leuk en vergeleken de scores met de andere kinderen. Gisteren hebben de kinderen vergesprongen en hooggesprongen. Sommigen hebben echt talent en springen zelfs meer dan 2 meter! Bij andere kinderen zie je een goede ontwikkeling als ze weten waar ze aan toe zijn.

Ik geef geen Engelse les, maar heb er wel mee te maken. Ik hoor zo nu en dan de inhoud van de les en spreek hier ook met de gastvrije bevolking over de toestand van Cambodja. Soms zelfs over de Rode Khmer. Je ziet dan meteen ook iets veranderen in hun ogen. Wat dat voor ellende (nog steeds) teweeg heeft gebracht.
Daarnaast vertaal ik een Nederlandse tekst over sportlessen in het Engels. Echter weinig tijd. Dus ik ben nog niet heel ver. Komende week wil ik daar toch best ver mee komen.
Niet alleen Thailand is getroffen door de watersnood, ook Cambodja heeft zo zijn ellende.
De rijstoogst is voor 30% mislukt! In de praktijk blijkt dat de export is stopgezet en dat men eerst het eigen volk zal voorzien. Zeker zo belangrijk!

Het werken met kinderen bevalt mij goed, maar is zeker ook een uitdaging. Met dansen merk je dat sommige kinderen moe zijn of dat ze het niet leuk vinden. 45 minuten is dan behoorlijk veel. Ik heb filmpjes gemaakt. Dus binnenkort kunnen jullie hier genieten...
Het is zo belangrijk dat ze een ritme hebben, goed Engels leren spreken en daarnaast ook kunnen sporten of zelfs meedoen met de voetbalcompetitie.

Dit alles geeft mij een goed gevoel en is zeker aanleiding om in de nabije toekomst wederom dit te gaan doen (maar dan ander project/land).

Gisteren hebben we lootjes getrokken, want de Sinterklaas komt (vrijdag 2 december) ook naar Cambodja! Gezellig dus.
Zaterdag reis ik naar Phnom Penh om daar de Killing Fields te bezoeken. Daarover dus later meer. Daarnaast zal ik in de week van maandag 5 december tot en met vrijdagochtend 9 december bij mensen thuis slapen. Echt zin in!

Groeten en al het goeds,
Erwin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 98945

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 23 Maart 2017

Maleisie 2017

10 November 2011 - 11 December 2011

Cambodja...sportles geven aan kinderen

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

Vietnam

10 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

Lissabon en Porto

Landen bezocht: