De laatste loodjes...nog 1 week PDC! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu De laatste loodjes...nog 1 week PDC! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...nog 1 week PDC!

Door: eamigos1979

Blijf op de hoogte en volg Erwin

04 December 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Ondertussen is het bijna Sinterklaas in Nederland. Gezelligheid, cadeaus en warme chocolade. Wij hebben het hier ook gevierd. Wat een inspiratie hebben de vrijwilligers. Mijn uitspraak over de mosquito (ipv moquito cocktail) werd door de Sint natuurlijk ook opgemerkt. Voorafgaand hieraan hebben we heerlijke pannenkoeken (gemaakt door Simone en Patrick). Toppertje zo lekker...Verder had het andere team bier en andere lekkernijen gehaald. Geslaagde avond.

Ondertussen is Chris, mijn reisgenoot, ook aangekomen. Samen hebben we Siem Reap en omgeving verkend. Op zaterdag hebben we heerlijk ontbeten bij de rivier en ook nog even de Old Market gezien. Altijd bedrijvigheid met al die verse producten (brocolli en bloemkool is hier ook!).
Daarna hebben we besloten om richting Tonle Sap meer te gaan. We hebben daar wat gedronken en genoten van het uitzicht. Op de terugweg hebben we nog een dorpje bezocht. De mensen geven je altijd een warm welkom ondanks de taalbarriere. Vervolgens hadden we besloten om naar de krokodillenboerderij te gaan. Toen we gewezen werden op 1121 krokodillen en toegang van 3 dollar zijn we afgemaakt. Het gaat toch om de natuurlijke omgeving niet om de kwantiteit. Misschien hebben we wat gemist, maar gezien het feit dat hier ook shops zijn met allerlei producten is dit natuurlijk belachelijk (portemonnee 150 dollar!). 's Avonds genoten van Apsara en bbq & fried rice chicken.

Vandaag ben ik eerst bezig geweest om de diploma's uit te printen en muziek te branden. Daarna heb ik even geen mogelijkheid om te internetten. Ik zal namelijk morgen naar een Khmer familie van een leerling PDC (Cheung) gaan. Dit keer geen vertraging met deze moderne toestanden, maar de muziek heb ik wel even geluisterd. Voor het geval dat!

Verder hebben we vandaag heerlijk gefietst naar Angkor. We konden niet op het terrein, omdat we geen toegangskaartje hebben. Desondanks is dit een mooie route. Kleine riviertjes, piepgeluiden (soort krekel) en ateliers. Echt een aanrader! Richting Siem Reap hebben we nog een jeugdband zien trainen. Wat een enthousiasme. Tenslotte genoten van het gebied bij het Royal Palace. Statige lanen en hotels. Temperatuur was helemaal goed... niet te warm. Goede afsluiting van het weekend.

Dit is mijn laatste verslag vanuit Cambodja. Ik heb genoten en ook de tegenstellingen gezien. Bedankt Pure! en alle vrijwilligers voor de mooie tijd.

Groet en tot ziens,
Erwin.

• 04 December 2011 - 16:12

Marieke:

ik heb de laatste 3 verslagen achter elkaar gelezen was het vergeten.
    Erg indrukwekkend allemaal.
    Veel plezier je laatste week.
    gr