Land van 2 gezichten/1e kennismaking Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu Land van 2 gezichten/1e kennismaking Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Land van 2 gezichten/1e kennismaking Cambodja

Door: eamigos1979

Blijf op de hoogte en volg Erwin

12 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,
Ik ben na een prettige vliegreis aangekomen in het mooie stadje Siem Reap. Op de luchthaven van deze stad ben ik hartelijk ontvangen door Mirte (Pure! for Kids). Daarna zijn we met de tuktuk naar het Smileys Guesthouse gereden. Een prima onderkomen voor de komende vier weken. Wel even wennen aan de temperatuur (rond 30 graden), maar 's avonds koelt het wel af. Verder heb ik allerlei informatie gekregen en een rondleiding door Siem Reap.
Het viel mij op dat er heel luxe auto's rijden. Ik heb mij laten vertellen dat land is verkocht en met deze inkomsten dus o.a. een auto is gekocht. Daaarnaast zie je ook de armoede. Kinderen komen langs om boeken te verkopen. Hier moet je niet op ingaan. Vaak komt het geld niet bij de kinderen terecht. Schrijdend is ook dat kinderen op school afval verzamelen om inkomsten te genereren. Kortom het ondersteunen van de kinderen op gebied van educatie en maaltijden is echt nodig.
's Avonds zijn we met de andere vrijwilligers samen wezen eten. Erg gezellig en een leuk team.Daarna nog bij de Night Market een drankje gedronken. Een deel van de vrijwilligers zit nu nog heerlijk te zonnen in het zuiden van Cambodja.
Op zaterdag heb ik de Pure! Countryside fietstocht gedaan. Een aanrader, omdat je onderweg allerlei informatie krijgt van de gids Chay. Op deze manier krijg je een andere kijk op de omgeving van Siem Reap. Je bezoekt een familie, waarbij een deel van de kinderen ook op het Pure Dream Center les krijgt. Bovendien rijdt je naar het Tonle Sap meer en krijgt dus ook een indruk van de mooie natuur. Eigenlijk niet verwacht! Tussen de middag eet je nog een heerlijke lunch met groenten, rijst en kip. Tenslotte bezoek je ook het Pure Dream Center, waar les wordt gegeven aan 60 kinderen. Morgen krijg ik en nog 2 vrijwilligers daar de introductie. Ik ben erg benieuwd.
Ik zal maandag gaan beginnen op het Pure Dream Centre, waarbij ik de sportlessen ga ondersteunen. Ik zal de kinderen gaan volgen bij hun kunnen en een plan schrijven. Dit wijkt af van het eerdere plan (First Steps School), waarbij ik Engelse les ging geven. Echter ik zie dit met vertrouwen tegemoet. Echt ook een uitdaging.
Bij het volgende verslag zal ik ook proberen foto's te plaatsen.
Groeten,
Erwin.

  • 12 November 2011 - 11:27

    Grada:

    Fijn dat je reis en ontvangst goed is verlopen Erwin. Je eerste bezigheden klinken erg leuk en gezellig. Veel succes maandag op je eerste dag. Straks ben je ook en echte sportinstructeur :)

  • 12 November 2011 - 16:31

    Ton Roozeboom:

    hoi Erwin

    leuk om jouw eerste verslag te lezen, hoop dat je een fijne , boeiende en nuttige tijd krijgt in Siem Reap

    Ton

  • 12 November 2011 - 21:06

    Marieke:

    Hoi Erwin.
    Van Ton hoorde ik dat je al weg was,ik dacht dat je pas 13nov. weg zou gaan,maar je reis is goeg gegaan zonder nog een groet van ons.Leuk je 1ste verhaal te lezen en dat je start goed is .Geniet ervan en tot het volgende verslag

  • 12 November 2011 - 21:41

    Chris:

    Hallo Erwin,
    De eerste geluiden uit het verre Oosten zijn goed. had eigenlijk niet anders verwacht. Op zich wel jammer dat het geven van Engelse les aan de kids (even?) van de baan is. Je had je er zo goed op voorbereid. Maar goed het geven van sportlessen is zeker geen straf. Veel plezier.Over een paar weken kom ik kijken hoe je het daar maakt. Tot die tijd vier ik even vakantie in het buurland!

  • 13 November 2011 - 18:07

    Wim:

    Hallo Erwin,

    Een boeiend verslag van je eerste dagen in Cambodja.
    Geef de kinderen een goede sport ondersteuning met af en toe een woordje Engels dubbele educatie ,
    Geniet ervan.

  • 14 November 2011 - 10:07

    Aart:

    Goed om te lezen dat je reis ok is geweest en dat de eerste indrukken meer dan goed zijn. De voorbereiding op je engels komt altijd van pas, je moet toch communiceren tijdens de sportlessen.

    Succes daar en vooral genieten 28 dagen zijn zo voorbij!

    Groeten,

    Aart

  • 15 November 2011 - 09:32

    Marrie:

    Hoi Erwin, Zo te lezen heb je al heel wat gedaan en beleefd! Hoe was je eerste sportles gegaan? Nu Erwin ik wens je veel succes daar! Tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 98950

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 23 Maart 2017

Maleisie 2017

10 November 2011 - 11 December 2011

Cambodja...sportles geven aan kinderen

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

Vietnam

10 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

Lissabon en Porto

Landen bezocht: