Eerste dag helpen met sportles - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu Eerste dag helpen met sportles - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin Cozijnsen - WaarBenJij.nu

Eerste dag helpen met sportles

Door: eamigos1979

Blijf op de hoogte en volg Erwin

15 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na een mindere nacht van zaterdag op zondag, waarbij ik ook ziek ben geweest, heb ik het zondag lekker rustig aan gedaan. Ach ja ik ben niet de enige die ziek word! Even niet meegeweest met het etentje van de groep. Na een goede en lange nachtrust, was ik maandag weer helemaal opgeknapt.
Op deze maandag heb ik rondgekeken bij de lessen van de andere vrijwilligers op het project PDC (Pure Dream Centre) Ryan, Niouk en Charlotte. Ik heb verder op deze dag gewerkt aan een sporttest. Op deze manier kunnen de kinderen worden getest op o.a. balgevoel, motoriek (balans) en snelheid. Erg interessant. Met dit schema zullen we de komende 3 weken in de sportlessen aan de gang gaan. Verder ben ik begonnen om het sportdocument van een eerdere vrijwilliger (Chris) te vertalen van het Nederlands in het Engels. Zodoende kan Sut, de sportleraar, dit ook lezen en inspiratie opdoen. Dit was voor mij niet een vermoeiende dag. Na afloop nog heerlijk gegeten bij de $1 tentjes (ja zo goedkoop is het hier!). Gemiddeld kan je voor $4 dollar (ongeveer 3 euro) goed eten en wat drinken. Hier kan je rijst en noedels eten met bijvoorbeeld een curry. De kinderen die langslopen willen de lege flesjes verzamelen om extra inkomsten te genereren. Schrijdend is dat ook het kippepootje mee wordt genomen om de laatste restjes nog te eten. Echt schrijdend. Ik heb dit nog nooit gezien! Daarna nog naar de Bamboo Bar geweest met Ryan en Jan. Hier kan je lekker even relaxen voor de nacht. Na een goede nachtrust en het gebruikelijke lekkere ontbijt (muesli met yoghurt) gingen we op weg met de tuktuk naar PDC. Vandaag ging ik met Sut de sportlessen doen. Best wel vermoeiend zo in de zon. Helaas bleef het vandaag niet droog. Stortregenbui! Daarom gingen we bij 1 les gedeeltelijk naar binnen. Het is hier een kwestie van improviseren. Ik moet wel even wennen aan de kinderen. Ze zijn vaak druk en moeten soms gemotiveerd worden om mee te doen. Echter als je het laat zien of ook meedoet en rent, zie je de blije gezichten. Daar doe ik het zeker voor. Al met al de kinderen bij elkaar houden en 50 minuten bezig houden is best een uitdaging. Vrijdag zal ik voor de 2e keer meehelpen. Volgende week zal Sut dan alleen assisteren bij het vertalen van Engels in Khmer. Kortom de eerste twee werkdagen zijn zeker de moeite waard. Voor morgen staat een workshop dansen gepland voor alle zes groepen. In totaal 60 kinderen.

Al het goeds in het (koude) Nederland en groet,
Erwin.

  • 15 November 2011 - 20:34

    Casper:

    Hey Erwin leuk om je verhalen te lezen. Heb het naar je zin en succes met alle dingen en geniet er van he :)
    Groetjes Casper

  • 17 November 2011 - 18:45

    Marieke:

    erg leuk die fofo s, veel plezier

  • 18 November 2011 - 13:12

    Paul:

    He Erwin,

    Leuk je verhala te lezen!

    Succes met de Kids!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 27 Okt. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 98924

Voorgaande reizen:

02 Maart 2017 - 23 Maart 2017

Maleisie 2017

10 November 2011 - 11 December 2011

Cambodja...sportles geven aan kinderen

05 Januari 2011 - 27 Januari 2011

Vietnam

10 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

Lissabon en Porto

Landen bezocht: